Ferie skal der til – det ved vi alle. Men forhåbentlig er du ikke en af dem, der sætter en telefonsvarer til, hvis du driver firma og tager på ferie? Og faktisk er det ikke kun ferie – men også perioder med sygdom eller med stor travlhed, der er tale om. En firmatelefon SKAL passes i åbningstiden – og ikke af en telefonsvarer.
Outsourcing er løsningen
Uanset om der er tale om en lille eller stor virksomhed: Langt de fleste kan have stor glæde af at outsource telefonpasning og kundeservice til et bureau, der er specialiseret i den slags. Det er det, der ofte betegnes som et callcenter.
Der er tale om bureauer, der er specialiserede i at tage telefonen for virksomheder – og i at kunne løse mindre problemer direkte med kunden. Eller tage mod besked – hvis det er det, der ønskes.
Kan også foregå online
En mulighed der tilbydes af firmaet Topcall er en outsourcing af den såkaldte chat service. Det er ganske enkelt dem, der passer online chat på kundens hjemmeside, tager mod beskeder der, svarer på spørgsmål og løser mindre problemer, som gæsterne på hjemmesiden måtte have.
Det kan du læse mere om her.
Forestil dig, hvor meget det betyder for en forretning, at der er kundeservice på drengen, når man er i åbningstiden. Det er helt enormt, hvad det kan betyder for kundernes oplevelse af en virksomhed, at der er åbent på telefonen og på hjemmesiden i åbningstiden.
Det kan siges med en vis ret, at sådan burde det jo være – men enhver, der har prøvet at ringe til for eksempel håndværksfirmaer i arbejdstiden ved, at telefonsvarere ofte er det, der klarer kundeservice. Og det er bare ikke godt nok!